ROOSENDAAL – Tessie Korsmit is als manager Sales & Marketing bij Adexpo normaal gesproken druk in de weer met het onderhouden van goede contacten met haar klanten, maar vanwege de coronacrisis staat dat even op een laag pitje. De coronacrisis deed de sfeer in het bedrijf niet goed en daarom bedacht Tessie een volledig nieuw concept waar gezamenlijk de schouders onder wordt gezet: ‘De Drive Thru Kerststraat’

DOOR REMKO VERMUNT

Adexpo is een verhuurder van designmeubilair voor beurzen en evenementen en zit al sinds 1988 in Roosendaal. “Ik ben hier zelf in 2011 begonnen”, vertelt Tessie met een grote lach op haar gezicht. Tessie komt zelf uit Breda en studeerde ‘Media & Entertainment Management’ op de toenmalige NHTV. “In mijn studententijd werkte ik bij een lokale cateraar. Eerst was dat gewoon meedraaien bij partijen en feesten, later ging ik op kantoor werken in de binnendienst en zo ben ik eigenlijk in het vak gerold”, legt ze uit.

Juist die ‘sales’-kant vond ze erg leuk en daarom besloot ze na haar studie om meer die richting op te gaan zoeken. “Ik zag een vacature van Adexpo voor Junior Accountmanager en er stond in die vacature iets over ’theaters’. Ik weet niet meer precies wat, maar ik wilde heel graag in het theater werken”, lacht Tessie. Achteraf had ze vacature een beetje verkeerd geïnterpreteerd, maar ze kreeg de baan en sindsdien wil ze eigenlijk niet meer weg. “Het is niet zo dat ik nu niets meer met mijn studie doe. We werken veel op internationale beurzen, evenementen en we werken wel eens voor tv-studio’s.”

Tessie is zelf doorgegroeid naar de positie van manager Sales & Marketing en is zelf nog altijd accountmanager voor Engeland. “Dertig procent van onze klanten zit in Engeland. Ik ga er dan ook twee keer per jaar naartoe om klanten te bezoeken. Daarnaast ga ik naar de grotere beurzen om klanten te spreken.” Normaal gesproken is ze dan ook 2 tot 3 keer in de maand naar het buitenland. “We hebben zo’n vierhonderd klanten en bevoorraden 700 beurzen per jaar, dus daar zijn we normaal heel druk mee”, lacht ze.

“2020 had ons jaar moeten worden. We waren er helemaal klaar voor.” Maar, toen kwam de coronacrisis en bijna alle beurzen werden geannuleerd. “De eerste periode hebben we echt gebruikt om de financiële afwikkelingen rond te krijgen en we zijn de bedrijfsprocessen nog eens gaan bekijken. Daar konden we het eerste half jaar wel onze agenda’s mee vullen.” Daarna werd het wat lastiger. “We zaten op een vrijdagmiddag bij elkaar en ik merkte dat de sfeer er een beetje uit was. Iedereen zat in een soort wachtstand van, wanneer mogen we nou weer?”

Tessie bedacht het concept van een Drive Thru Kerststraat. “Eerst werd er een beetje lacherig over gedaan door het personeel, maar uiteindelijk werd het steeds serieuzer.” Er werden contacten gelegd met Denemarken voor de bomen en de jongens van de werkvloer werden aangestuurd om een leuke kerstsfeer te creëren rondom het enorme pand aan de Stepvelden 14. “De sfeer kwam terug, er werd lekker muziek opgezet en we gingen aan de slag op veilige afstand van elkaar. Het heeft voor een enorme verbroedering gezorgd.”

Sinds afgelopen week is de kerststraat officieel open. Mensen kunnen zeven dagen in de week van 09.00 tot 16.00 uur gewoon met hun auto het terrein op rijden. “De formule werkt hetzelfde als een wasstraat. Vanuit de warmte van je auto maak je de keuze voor een formaat en kwaliteit kerstboom. Je krijgt een kleurcode mee waarmee je in de Kerststraat van jouw kleur de mooiste boom kunt uitkiezen. De kerstboom wordt verpakt in een netje en je hoeft hem alleen nog maar zelf in de auto te leggen. Uiteraard kunnen we je daar ook bij helpen.”

De kerststraat is geheel coronaproof en wil je liever geen naalden in je auto of heb je een te kleine achterbak? Geen probleem! Adexpo bezorgt de kerstbomen ook bij je thuis. “We hebben geen idee hoeveel we er gaan verkopen. Ik hoop 300, want dan draaien we quitte, maar sommige collega’s denken wel 1300. We gaan het zien, we zijn in ieder geval bezig en de sfeer zit er goed in.”

Plaats een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

  • 22 maart, 2022

    Graag ontvang ik een prijs voor het plaatsen van een vacature

    Geplaatst door
    pim van bezooijen