4 februari, 2021
Maartje van Peer en Jamy Mijvis zijn als Binnendienst Medewerkster werkzaam op het grote makelaarskantoor van Heijblom Makelaardij in Etten-Leur. Jamy had haar sporen in de makelaardij al elders verdiend, terwijl Maartje getrokken werd tot de makelaardij, toen ze samen met haar vriend hun nieuwbouw woning kochten. “Dit werk heeft mijn interesse direct gewekt!” Jamy vult aan: ”Binnen dit kantoor hebben we te maken met alle aspecten van een makelaarskantoor, zoals nieuwbouw, bestaande bouw, verhuur, taxaties en Bedrijfsonroerendgoed. Wat we allebei heel belangrijk en fijn vinden is het feit dat we met een team van slechts 8 mensen werken, twee mannen en zes dames. Dit betekent dat de contacten uit hele korte lijntjes bestaan.”
Mensen ontzorgen
“Als mensen bij ons op kantoor komen, of als ze naar ons bellen zijn wij de eerste medewerkers waar ze mee te maken krijgen; je kunt eigenlijk dus zeggen dat wij het gezicht van Heijblom zijn!” zegt Maartje met gepaste trots. “Vaak moeten we een eerste antwoord geven op vragen waar klanten mee komen, zo ontzorgen we onze collega’s van de buitendienst, en stellen we de klant gerust.” zegt Jamy. “We streven altijd naar tevreden gezichten en dat is wel eens moeilijk. Momenteel is de huizenmarkt nogal overspannen, hierdoor kun je niet altijd iedereen tevreden stellen. Maar in teleurstelling ligt voor ons een uitdaging, ons motto is dan ook: alles komt altijd goed. Als we dan voor een klant een passende oplossing kunnen vinden, is ons streven weer bereikt.” aldus Maartje. Waarop Jamy volmondig zegt: ”Daar sluit ik me volledig bij aan!
Vol vragen
Heel vaak komen klanten ook gespannen bij het makelaarskantoor binnen, ze zitten dan met allerlei vragen in hun hoofd als: Is er een woning te koop die bij mij past, of heeft de makelaar mijn huis al verkocht en voor welke prijs? “Wij hebben dan ook een taak om hen gerust te stellen”, vertelt Maartje. Een hoogtepunt is ook iedere keer weer het moment dat we starten met een groot nieuwbouwproject. Enige tijd geleden werden de woningen (dan nog bouwnummers) waarvoor mensen ingeschreven hadden op een nieuwbouwproject toegewezen. Jamy: “Iedere keer als je iemand kunt melden dat ‘ze een bouwnummer hebben toegewezen gekregen’ krijg je de blije reacties wat je een voldaan gevoel geeft.”
Afwisselende job
Op de vraag of ze – als ze zouden kunnen kiezen- nogmaals dezelfde job zouden nemen, hoeven Maartje en Jamy geen moment na te denken. Beiden antwoorden volmondig “Ja, wij hebben een superbaan.” Jamy wilde als kind graag zangeres worden en Maartje stewardess. Allebei zijn ze blij dat deze baan op hun pad gekomen is. “Iedere dag is er iets anders, geen enkele dag is hetzelfde: we hebben zoveel afwisselende contacten met allerlei mensen, zowel aan de desk als aan de telefoon. Een eerste vereiste is dat we stressbestendig, klantvriendelijk, secuur en to the point zijn. We vullen elkaar goed aan, dat is het voordeel van samen werken, we kunnen zo elkaars taken overnemen.”
Werkverdeling
Maartje werkt fulltime (40 uur) en één zaterdag in de 14 dagen. Jamy werkt parttime (32 uur) en ook één zaterdag in de 14 dagen. De makelaars hebben hun werkterrein hoofdzakelijk buiten kantoor liggen. De taak van Maartje en Jamy is het vooral om hier binnenshuis alles te regelen. Zo plannen we alle agenda’s en werken we alle gemaakte overeenkomsten in contracten uit. “Onze job is enorm afwisselend en leuk, we doen echt iets bijzonders: je koopt en verkoopt niet iedere dag een huis, maar wij zijn wel een belangrijk radertje in dat mooie proces!”
TEKST FRANS VAN DER BOM
Graag ontvang ik een prijs voor het plaatsen van een vacature